Info

VIKTIG INFO!!

Boende på skola (A):
INCHECKNINGEN SKER PÅ SKOLAN

Boende på skola (B):
INCHECKNINGEN SKER PÅ SKOLAN

Eget boende (D):
INCHECKNING SKER PÅ ABB SYD

Boende hotell Kategori (E):
INCHECKNINGEN SKER PÅ HOTELLET

Tävlingsform

Till Mälarenergi Cup är alla lag välkomna. Det enda som krävs är att föreningen är registrerad i sitt lands innebandyförbund.

Tävlande lag

Tävlingen inleds med gruppspel. Varje lag delas in i grupper om 4 lag där alla möter alla i en enkelserien. De två främst placerade lagen i gruppen går vidare till A-slutspel, övriga lag i gruppen går till B-slutspel. Slutspelet sker efter cup-system, dvs utslagnings-metoden. Cupen startar fredagen den 13 april klockan 17:30 och slutspelet startar under lördag eftermiddag/kväll i både A- och B-slutspel och avslutas söndag den 15 april.

Kämpande lag

Klass P/F 8-11 spelar efter SIBF:s spelregler för åldersklassen, ingen segrare koras. I stället spelas ett gruppspel med upp till 10 lag i varje grupp. Gruppspel med 4 matcher, två matcher per dag som startar lördagen den 14 april klockan 08:00 och avslutas söndag den 15 april.

Speltider

Grupp- och slutspel: 2 x 15 minuter
Finaler 2 x 20 minuter

OBS! Alla lag ska ha med egna bollar till uppvärmningen.

Klassindelning
Tävlandeklass Pojkar (Slutspel)
P16 Pojkar födda 2001 och senare
P15 Pojkar födda 2002 och senare
P14 (M,L,S) Pojkar födda 2003 och senare,
P13 (M,L,S) Pojkar födda 2004 och senare, L (rek 04-05)
P12Pojkar födda 2005 och senare

Kämpandeklass Pojkar (Ingen resultat)
P11 Pojkar födda 2006 och senare
P10 Pojkar födda 2007 och senare
P9 Pojkar födda 2008 och senare
P8 Pojkar födda 2009 och senare



Tävlandeklass Flickor (Slutspel)
F16 Flickor födda 2001 och senare
F15 Flickor födda 2002 och senare
F14 Flickor födda 2003 och senare
F13 Flickor födda 2004 och senare
F12 Flickor födda 2005 och senare

Kämpandeklass Flickor (Ingen resultat)
F11 Flickor födda 2006 och senare
F10 Flickor födda 2007 och senare
F9 Flickor födda 2008 och senare
F8 Flickor födda 2009 och senare

Mälarenergi Paracupen
Tävlande (Mix lag och ålder)


Antal lag i turneringen

Vår målsättning är att samtliga lag som anmäler sig ska få delta, men vi kan högst ta emot X lag med inkvartering på skola samt X övriga. De lag som anmält sig och betalat deltagaravgiften först har företräde. En klubb kan maximalt anmäla 2 lag i samma åldersklass.

Deltagarkategorier

Du kan välja mellan att delta i någon av följande kategorier:

Bo på skola (A):
INCHECKNINGEN SKER PÅ SKOLAN
13-15 april (två övernattningar). Medtag madrass och filt. Måltiderna inledes med middag 13 april och avslutas med lunch 15 april. Minimum en, maximalt fyra ledare per lag kan bo på skolan. Samtliga boende betalar deltagaravgiften. Aros bandet ingår.

Bo på skola (B):
INCHECKNINGEN SKER PÅ SKOLAN
14 - 15 april (en övernattning). Medtag madrass och filt. Måltiderna inledes med lunch 14 april och avslutas med lunch 15 april. Minimum en, maximalt fyra ledare per lag kan bo på skolan. Samtliga boende betalar deltagaravgiften. Aros bandet ingår.

Eget boende (C):
INCHECKNING SKER PÅ BOMBARDIER ARENA
Max 50 lag i denna kategori. datum när vi erhållit lagavgiften avgör turordningen. Arosbandet ingår. INCHECKNINGEN SKER PÅ BOMBARDIER ARENA.

Bo på hotell Kategori (D):
INCHECKNINGEN SKER PÅ HOTELLET
13 - 15 april (två övernattningar och 2 st frukost på hotell, 2 st lunch + 2 st middag på skola+ Arosbandet)

Detta ingår bl.a i Arosbandet
  • Entré till disko
  • Fria resor på VL bussar
  • Entré till bad (ej Kokpunkten)
  • Div. övriga erbjudande
  • Mer info kommer publiceras närmare turneringen

Ordningsföreskrifter skolor

Skolorna ställs till förfogande av Västerås Stad. Vi ber därför alla deltagarna som bor på skola att rätta sig efter de ordningsregler som gäller:

Klubbledarna är ansvariga för sina respektive spelare vid eventuell skadegörelse. Rökning är strängt förbjuden inne på skolan, förutom på speciellt förevisade platser.

Förtäring av alkohol är strängt förbjuden på skolan.

Det är absolut förbjudet att laga mat eller annan förtäring i förläggningssalarna och korridorer.

Tänk på att dörrar mellan korridorer och trapphus alltid skall vara stängda.

Det åligger varje lag att grovstäda sin sovsal före avfärd.

Överträdelse av dessa regler behandlas av tävlingsjuryn och kan medföra uteslutning ur turneringen och avhysning från skolan.

Incheckning
Fredag.
OBS! Det är fortfarande skoltid tills kl. 17.00 på fredag den 13 April 2018. Alla skolor är tillgängliga för incheckning efter kl. 17.30

Lördag.
Incheckningen sker från 07.30

Anmälan och betalningar

Lagavgiften grundregel: betalas senast 10 dagar efter att laget blivit godkänt.Vid godkännande skickas ett mejl till den uppgivna e-postadressen vid laganmälan på www.malarenergicup.se.

OBS! Er plats i cupen är garanterad när lagavgiften är betald. Betala lagavgiften så fort som er anmälan blivit godkänd, så är laget garanterad plats till MECUP 2018. Vänta inte med att betala tills det blir för sent - först till kvarn gäller!

Vid köp av deltagarkort i Kategori A, B, C,eller D ska alla lag börja betala in mellan 01-februati och senast 28-februari 2018. OBS! LAGÄNDRINGAR UNDER MARS: avgift 250kr/ändring LAGÄNDRINGAR UNDER APRIL: avgift 500kr/ändring. Ändringar görs inte tills avgiften är betald.

Återbetalning

Inbetald anmälansavgift återbetalas ej vid utträde från cupen.

Återbetalning för betalda deltagarkort kan endast ske vid skada eller sjukdom mot uppvisande av läkarintyg.

Vid återbetalning erhålls minst 50% av värdet till kostnader.


Samtliga avgifter betalas in på:

Bank: Swedbank
Bankgiro: 5153-9872
IBAN: SE 15 8000 0842 4496 4382 7901
BIC: SWEDSESS

Vid frågor kontakta Västerås IBS Ungdom Kansli.

Priser

Till finallagen utdelas Mälarenergi Cup-trofén och medaljer till första och andra plats.

Försäkringar, ansvar

Varje lagledare måste tillse att samtliga deltagare är försäkrade både på och utanför planen. Mälarenergi Cup har inga kollektiva försäkringar som täcker skador, sjukdomar, stölder eller skadegörelse. Lämna därför ALDRIG värdefulla föremål eller pengar kvar på skolan!

Mälarenergi Cup är inte återbetalnings-ansvarig för ekonomisk förlust eller skador som kan uppstå p.g.a. myndighets åtgärd, strejk, lockout, blockad (force majeure) eller liknande händelser. Under dessa förhållanden förbehåller sig turneringsledningen rätten att behålla lag- och boendeavgifter att använda för en kommande turnering eller återbetala deltagare efter avdrag av kostnader som turneringsorganisationen ådragit sig av tredje part.

Intersport Brages Hummel Unihoc Svenska Kyrkan BLE All In Avis Hyresmaskiner Kokpunkten Hotel Plaza